onsdag 10 mars 2010

Vattenkatten!

I måndags hade jag husse hemma nästan hela dagen. Då busade vi så jag var sådär trött på kvällen igen. Så igår var jag ju pigg igen. Jag får mina små kattfnatt ibland, framför allt när jag får syn på en fluga. Såhär på våren är de ju alldeles sega och fångbara, säger matte. Vad jag glömmer bort ibland är att jag faktiskt inte KAN flyga. Jag gör mitt bästa, tar sats genom hela huset och hoppar upp via stolsryggar, gardiner, människor - ja, allt - och på vägen så kan det ju hända att ett och annat åker i backen. Till exempel datorns högtalare ramlade ner i helgen. Men husse köpte nya så det är okej.
Men jag tycker faktiskt att de borde lära sig att stänga ihop laptopen om de inte vill att jag ska gå på den. Det låter ju så härligt plingigt när jag går omkring på den hehe...

Igår var jag ensam hemma med matte på kvällen. Då fick jag bada! Eller bada och bada...
Hon hällde väl upp ett par centimeter vatten i badkaret och lekte med ett sugrör med guldglitter på. Det var rätt kul, faktiskt. Skönt att få plaska lite. Hon hade en plastmugg som hon öste vatten över kroppen med. Mmmmm, det gillade jag faktiskt. Men jag gillar INTE att bli torkad. Inte med handduk i alla fall. Då slickar jag mig hellre torr. Det tar lite tid men det är det värt.


Miau/
Sune

Inga kommentarer: