tisdag 29 mars 2011

Åka bil är inget jag älskar

Mina människor försöker åka bil med mig ibland. Då brukar jag bajsa för att visa att det inte något kul. Men sist, när jag skulle till mattes pappa och bo där en vecka, så öppnade de luckan på buren så att jag kunde titta ut och se vart vi körde. DET var ju jättemycket bättre! Se själva så nyfiken en katt kan vara:


Hittade också ett par andra fina bilder i mattes album. Jag gillar grönt och jag gillar när jag får vara med och göra saker hemma. T ex att lägga upp gardiner. Matte tyckte att det var lite jobbigt att hon inte fick nåla upp ordentligt, för det vågade hon inte. På något sätt så använde hon strykjärnet för att lägga upp gardinerna. Jag tyckte att de blev lite korta, så jag rev upp en fåll ganska fort. Och det har matte ännu inte fixat till, hon bara viker upp den så att det ser ut som om den är lika lång (kort) som de andra. Latmask. 


Och här är jag med min reservklöspinne. Den hade jag när jag bodde hos mattes pappa, och gillade den verkligen. Men min pinne jag har här hemma är mycket roligare, så nu bryr jag mig inte så mycket om den. 

1 kommentar:

Freja sa...

Under en period åkte vi ganska långa sträckor med katterna flera gånger per år. Då skaffade vi en hundbur som vi inredde med ett hyllplan där de kunde ligga och spana. Under hyllan rymdes kattlåda, och det fanns oxå plats för mat och vatten. Lik förbannat ylade den ena katten i 60 mil.....