söndag 8 maj 2011

Hönor in da house

Ja som ni märker så har jag fullt upp hela dagarna, har inte någon tid över till bloggen just nu. När jag inte är ute och äter möss och skaffar fästingar så är jag inne och sover. Och när husse är hemma är dörren till sovrummet stängt på natten. Det tycker jag är taskigt. Han vill inte ha fästingar i sängen, säger han. Bah! Men när matte är ensam hemma så brukar hon inte stänga dörren helt, och då kan jag putta upp den och smyga upp i sängen.

Sen har jag hört att jag ska få nya kompisar. Höns. Vad är det för nåt? De säger att det är fåglar men varför ska de skaffa fåglar när de vet att jag ÄTER fåglar, jag bara undrar? Ett eget hus har de fått också, och den gamla hundgården ska husse lägga nät över så att de kan gå där när de inte sprätter runt på tomten.

Hm, jag är skeptisk, jag. Ni lär få veta hur det går.

1 kommentar:

Freja sa...

Jag ser fram emot att höra om det blir du eller matte som bestämmer över hur hönorna ska hanteras ;-) Och husse får lära sig att en katt hör hemma i sängen, det är så det är!