fredag 26 februari 2010

Sune the Supercat Slagregn

Mitt fullständiga namn är S* Vindilens Sune Slagregn. Jag är den coolaste kattungen i hela kullen, som alla har olika namn med anknytning till vad människorna kallar för dåligt väder. Fast jag skulle såklart hellre kalla det bra väder. Finns det något finare än slagregn?!?

Min matte hade tänkt att kalla mig för Hassan! Va - har ni hört nåt så dumt? Nog för att jag är turk, men jag har ju redan ett fint namn. Men det gillar hon inte riktigt eftersom de Sune hon har träffat tidigare varit både tjocka och otrevliga. Men heeeey - tänk Sunes sommar och Sunes jul! Busig och rolig, my middle names... Ett tag var hon inne på Susen och det är väl okej. Men jag hoppas hon håller fast vid Sune.

Jag har redan fått några egenheter. Jag dricker t ex helst mitt vatten direkt ur kranen. Jag hoppas att matte köper en sån där vattenfontän till mig så jag slipper den trista skålen.


Sen är det min hangup på ägg. Kokta ägg. Jag vet inte riktigt vad det är, men jag blir helt unstoppable när de äter sina frukostägg. Jag bara MÅSTE få känna på dem! Det spelar ingen roll att de är varma, jag vill leka med dem, slicka på dem och tugga på skalen. De försöker putta ner mig från köksbordet om och om igen, men det har de inget för - jag hoppar upp direkt igen! Ägg, mmmmm......

Sen gillar jag att hoppa in i saker. T ex öppna byrålådor, tvätt- och diskmaskiner.


Sen när jag har busat ordentligt nån timme, då blir jag så trött, så trött. Då vill jag bara sova. Igår låg jag flera timmar i mattes knä med magen i vädret och bara soooov...



Jag trivs faktiskt ganska bra här i Stockholm!

Miau/
Sune

Inga kommentarer: