söndag 28 februari 2010

Lägesrapport

Ojoj, vilken helg! Jag bara njuter av livet varenda sekund. I fredags hade jag sällskap av husse nästan hela dagen. Hans tår är jätteroliga och biter man tillräckligt hårt så går det hål på dem och det kommer blod. Jättekul, tyckte jag. Men då tog han på sig strumpor så då var det roliga slut.


Måste ju testa klösträdet innan det monteras

Sen kom matte hem med två andra människor. Det var hennes söner, två killar som snart är 13 och 16 år.

De blev JÄTTEförvånade när de fick se mig och nästan skrek rakt ut - "har ni skaffat katt?!!!!?" De blev verkligen jätteglada! Och jag blev också glad för tänk vad många jag har som kan sova hos, busa med, väcka beundran hos och få uppmärksamhet av.

I början busade jag mest med dem, men på kvällen så provsov jag båda deras knän så att jag visste vart jag skulle gå på natten. Det var svårt att bestämma sig så jag sov lite hos båda även på natten. Matte fick sova ensam (husse var borta hela helgen), henne kan jag ju sova hos närsomhelst.


Här är två av mina lillhussar, David och Jimmy

Dagen efter kom det ännu en ny människa! Det var mattes mamma, så det måste bli nåt med att hon är min mattemor eller vad man nu ska kalla det? Hon hade också ett skönt knä att sova i.

Jag har inte hittat på nåt nytt bus. Men jag gillar ju ägg, det har jag ju berättat. Jag gillar också mina lekpinnar. Den ena har jag slitit bort nästan alla fjädrar och snören ifrån. Det är kul när nån kastar pinnen så jag får hämta den i munnen så att de får kasta den igen. Och igen och igen och igen.



Här testar jag tvättmaskinen (men nu har tråkiga matte börjat stänga luckan)
Nästa vecka är det visst sportlov här. Då måste jag hitta på nåt nytt sportigt bus.

Miau/
Sune

2 kommentarer:

Katarina Wiipa sa...

Men det här kan ju inte bli bättre! En hel massa knän att ligga i, tår att bita på, maskiner att kliva in i och ÄGG; ett helt fantastiskt hem för en Sune med stort S! (S som i snygging, söt, supercool, sprallig m.fl. ord.)

Mimmibruun sa...

Hej! Ida Immas matte här! Kul att se att brorsan Sune fått en egen blogg. Än så länge får Ida nöja sig med att dela på bloggen "Det var som katten". Kolla gärna den,mimmibruun.blogspot.com