måndag 28 juni 2010

Miss-sommar

Ja, vadå? Är det nåt fel med miss-sommar? Varför säger ni att det heter midsommar? Det är ju helt klart missarnas högtid. Vi får ju smaka lax, löjrom och annat gott. I alla fall har jag fått göra det. Mums! Jag hörde att människorna pratade nåt om att plocka blommor och drömma om sin tillkommande. Det lät tråkigt tyckte jag och stannade ute hela natten. Det var ju ljust som på dagen och jag tappade helt bort tiden. Inte förrän matte kom ut tidigt nästa morgon och ropade så kröp jag fram från min favoritbuske och sträckte på mig och rullade runt i gruset innan jag motvilligt följde med in.
När jag väl kom in kände jag att jag var så trött, så trött och då sov jag ända till långt in på dagen. Riktigt skönt faktiskt. Men på kvällen höll jag mig nära huset och när jag märkte att mina människor gick in framåt kvällningen så följde jag med.

Jag har inte tid att blogga så mycket för jag är ute nästan hela tiden. Och när solen lyser så härligt är det lite svårt att se på skärmen vad det står. Därför blir det lite glest mellan inläggen. Hoppas ni står ut. Jag ska också försöka få matte att lägga in de senaste bilderna.

Miau/
Sune

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sune.
Vi har varit ute på sjön och fått springa omkring på en ö. Vi var ute heeela natten, vi med. Sen råkade jag missa bryggan och hamnade i vattnet, men vad gör väl det. Det är ju bara att slicka sig torr igen, man är väl inte Turkisk Vankatt för inte.
Mjau från Smilla. Svante hälsar också.