söndag 13 juni 2010

Ordningen återställd

Jaha. Inte ens bloggen får man ha ifred utan att matte ska dit och skriva. Nåja, det får väl vara okej för den här gången. Och vad jag hade gjort den dagen jag blev av med mitt halsband tänker jag aldrig berätta. Däremot kan jag ju tillägga att min ena tass svullnade upp på kvällen så att matte blev riktigt orolig och ringde akutveterinär mitt i natten för hon trodde att jag blivit ormbiten. Det hade jag inte. Men matte kommer nog aldrig att få veta vart halsbandet tog vägen.

I helgen har det varit full rulle här, både massa barn och vuxna. Och jag charmar dem alla, såklart. Men jag gillar inte riktigt att vara ute när det regnar, då ligger jag helst under bänken på farstubron och spanar.

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Stackars lilla tassen. Vad hade hänt? Bråkat med fåglarna?

Veronica sa...

Jag vet inte, kanske hände det när halsbandet försvann? Nu är han i alla fall helt återställd, lika busig som vanligt :-)