tisdag 13 april 2010

När jag är trött så är jag trött...

... och när jag är busig så är jag busig! Jag kan busa, springa, hoppa och leka hur vilt och galet som helst - och jag älskar det! Igår försökte jag mig på nåt nytt: jag rusade ända från ena sidan av bottenvåningen, upp på sitsen på en matsalsstol, vidare upp på ryggstödet, och därifrån tänkte jag hoppa upp på husses axlar. Men det gick sådär, jag kom inte riktigt ända fram. Men jag kom såpass långt att jag kunde klamra mig fast runt hans ben :-) Matte sa att jag såg ut som en stor vit fladdermus.
Det är förresten en annan grej som jag har kommit på. Jag gillar att gömma mig bakom ett hörn där jag inte syns. Och sen när husse eller matte kommer så hoppar jag fram och slänger mig runt deras ben. Gissa om de brukar bli förvånade haha!

Såhär pigg brukar jag mest vara på förmiddagen och en stund på kvällen. Annars så gillar jag att "normalbusa", d.v.s. apportera min pinne, jaga pälsmöss, äta räkor och att springa upp och ner för trappan. Inför natten brukar husse och matte lägga alla mina leksaker i en låda tillsammans med den röda lilla filten som följde med i kattunge-paketet. Sent på natten, när alla sover brukar jag smyga ner och hämta upp den filten och lägga på lite olika ställen. Jättekul! Om jag är leksugen brukar jag också ta med mig en pinne upp till husse och mattes säng och försöka väcka dem så att vi kan leka. Det brukar inte gå nåt vidare.

Ibland är jag bara trött. Då vill jag sova, det spelar liksom ingen roll hur mycket de kämpar för att jag ska vara vaken, jag bara välter omkull och somnar där jag står. En gång vaknade jag med trubbiga klor - fatta vad fräckt att klippa klorna när jag sover... Jag gillar när det är lite trångt också. Jag har hittat en korg i köket där jag brukar krypa upp och ihop och vila lite. Den har blivit lite trång men det är bara mysigt, tycker jag.

Inga kommentarer: