måndag 19 april 2010

Tur att jag är söt

Ja, det är nog tur att jag är så söt eftersom jag hittar på så mycket bus. I helgen så rev jag t ex ner en av rullgardinerna i mattes och husses sovrum. Ett riktigt brak blev det, jag blev asrädd! Husse blev sur men matte skrattade mest för jag hade sett så rolig ut när det hände. Men vad sjutton, vad ska man annars ta till om man tycker att de legat och dragit sig alldeles för länge.

Och med tanke på att matte gav mig ett par räkor när hon lagade mat sen så kan hon inte ha varit alltför sur. Men för säkerhets skull så var jag extra gosig, kelig, mysig och gullig resten av dagen. Se själva:



I lördags satte de på mig sele och koppel och tog med mig ut. Jag tyckte det var alldeles lagom att ligga på farstubron och titta ut en stund och när matte öppnade dörren gick jag genast in. Det är ju blött och lerigt ute och man kan ju smutsa ner sig och det gillar jag inte.

Förra veckan var lillhusse Jimmy här med sin tjej Linnea. Hon har tre katter hemma, men ingen som är lika söt och kelig som mig.


På kvällen tände matte en brasa, det hade jag aldrig sett förut! Det var jättehäftigt, det liksom bubblade och sprakade och flög små glödande saker hela tiden. Jättespännande, jag satt en hel kvart och bara tittade på. Nästan som jag tror att det är på bio. 


Miau/
Sune

1 kommentar:

Mimmibruun sa...

Hej Sune! Va mycket kul du hittar på hela tiden! Jag har varit lite dålig i magen och känt mig lite hängig, men nu är det bättre. Har fått kontakt med brorsan Henke också. Har du sett vilken stilig liten kompis han har? Oj!

Ha det!

Kram Ida