torsdag 29 april 2010

Sune the Smitare

Ha, ni läste väl i mitt förra inlägg att jag upptäckt tjusningen med att vara ute? Igår RYMDE jag! Husse lagade mat och då började det osa (mat, inte katt) så han öppnade köksfönstret. Smart. Ja, det tyckte i alla fall jag för jag drog som en avlöning! Ut i den härliga solen, springa på det härliga gräset och så tyvärr ner i det stickiga slyiga stället bakom drängstugan. Det var kanske inte jättesmart. Jag var i alla fall borta nån timme utan att husse hittade mig. Men till slut så kom han på mig och när jag tänkte på hur gott det är med räkor och hur mysigt det är att gosa, så tänkte jag att det väl är lika bra att komma tillbaka in.
Det var nog tur det, för matte hade varit så orolig att hon mådde illa. Jag ska försöka att inte smita så fort nästa gång, de ska få en chans att följa efter.

Här kommer lite bilder och en film från när jag var ute - lovligt - i söndags.

I början var jag lite försiktig och hoppade upp i mattes knä, sen vågade jag gå ner lite på marken:





Miau/
Smitar-Sune

Inga kommentarer: