söndag 25 april 2010

Varför har ingen sagt nåt?!?

NUUU fattar jag hur kul det kan vara utomhus! Idag öppnade de inte bara dörren, jag blev buren ut till gräsmattan. Jag tyckte matte sa att chansen är större att jag gillar ute om jag inte bara sitter utanför dörren. Jag tror hon hade rätt. Det var skiiitläskigt i början och mina ben var säkert inte längre än 2-3 cm. Magpälsen släpade i alla fall i marken. Jag tyckte det var säkrast att leka hund och följa efter matte och lillhussarna och även husse. Jag var tvungen att ta det lite i taget och efter en stund hoppade jag upp i mattes knä och softade lite. Sen gick vi runt på tomten ett tag. Jag snodde ner i en slänt med sly, dit matte inte kunde följa med. Då blev hon nog lite orolig för hon försökte locka på mig hela tiden.
Det var mest stickigt och obehagligt där så jag kom upp igen. Då hade jag också blivit lite kaxigare så jag sträckte på benen och jagade lite löv och så.

På vår tomt, som är jättestor, så finns det både gräs, skog och lite berg. Granne ligger en åker. Jag kommer nog att ha jättekul här i sommar när jag får bli utekatt på riktigt!
Matte tog jättemånga kort, men hon har ingen sladd så hon kan fixa över dem till datorn så de lägger vi ut imorgon eller nåt.

Lillhusse David är sjuk. Han har jättehög feber och ligger mest och sover. Eftersom jag också är trött efter att ha varit ute så ligger jag mest bredvid honom och gosar. Jag är också extra gullig och gosig mot matte för igår hade jag ner hennes jättefina orkidé som hon äntligen lyckats få att blomma en andra gång. Tyvärr gick stjälken av så hon stoppade den i en vas. Den puttade jag också ner från fönstret. Då åkte jag in i skamvrån ett tag (badrummet med stängd dörr, alltså). Men det räcker ju med att jag jamar lite dramatiskt så kommer hon och lyfter upp mig och pussar mig massor. Kattlig list, kallar jag det...

Miau/
Ute-Sune

Inga kommentarer: