måndag 12 juli 2010

Mer äventyr

Nu får jag åka bil riktigt ofta. I fredags kom matte och lillhusse Jimmy hem mitt på eftermiddagen och lockade in mig i min bur. Sen åkte vi bil ganska länge. Lite för länge. Sen kom vi fram till nåt som heter Värmdö. Jag fick gå runt i ett långt koppel som matte köpt. Jag gjorde mitt bästa för att trassla in mig ordentligt så att jag skulle få ströva fritt och upptäcka saker själv. Men icke då. 
Jag fick syn på en rödhårig katt som tydligen bodde i närheten. Vi stod och stirrade på varann innan han gav upp och smög iväg med svansen mellan benen. 

När jag sovit en natt och riktigt luktat in mig så fick jag gå lös nästa dag. Den där rödhåriga Loranga kom och glodde igen, men då skrämde jag iväg honom. Han ska inte komma och tro att han är nåt - i min hood! Fast egentligen så det visst hans hood, han bor hos grannen. 

Och varmt som sjutton är det. Jag är ändå mest inne. Jag brukar lägga mig på golvet där människorna duschar, där är det svalt och skönt. Jag fick bada i skottkärran i helgen, riktigt skönt faktiskt. 
Men allra skönast är det ändå i soffan. 


Miau/
Sune

Inga kommentarer: