onsdag 7 juli 2010

Sjötassar

Det var lite skakigt först när jag kom ombord, men så kröp jag upp i husses knä och då kändes allt bra igen.



På kvällen hittade jag en bra plats med utsikt över husses och mattes sovplatser. Men där sov jag bara första natten, sen sov jag hos dem. 



Vatten fanns det gott om, både salt och sött. Vattnet ombord på båten var godast. Och ni ser väl att matte skämde bort mig med Sheba. Hon är bra, hon!


Första kvällen var vi på Mörtö-Bunsö. Där fick jag sitta i en löplina. Urtrist så jag låtsades inte fatta hur man skulle göra så jag trasslade in mig och jamade tills de kom och hämtade mig. 
På Äspskär, däremot, fick jag gå lös! Underbart!! Eftersom vi var där först så sa matte till de som kom efter oss att de fick ha sina djur kopplade. Och när jag varit borta nån timme så kom jag hela tillbaka till båten och visade mig för att de inte skulle bli oroliga. Precis som mattes tonåring, fast han ringer. 


Sista dagen kom det kompisar till matte och husse. De hade en hund, Benji. Först var jag lite rädd för honom, men sen blev vi nästan kompisar. Jag tyckte i alla fall att han var jättespännande och släppte honom inte ur sikte.


Men allra skönast är nog ändå att få ströva fritt omkring nära havet, kanske doppa tassarna lite. 

1 kommentar:

Mimmi Mandelblom sa...

Mamma här igen, Sune! Det där gick ju bra, du kommer nog att klara av simningen också, vad det lider! Du verkar dessutom ha tämjt dina människor till fulländning - Sheba och lösgång! Du är verkligen mammas pojke!
Kram Mimmi