onsdag 26 maj 2010

Fästingmagnet

Jag undrar om matte verkligen tog rätt preparat när hon för ett par veckor sedan apterade nåt i nacken på mig som skulle skrämma bort fästingar? Jag undrar om hon i själva verket satte dit nån sorts fästingferromon. För jag lockar till mig väldans många fästingar. De flesta bara liksom använder mig som buss eller nåt, för de sitter bara PÅ pälsen. De är ju lätta för mänskorna att ta bort och klämma ihjäl när jag kommer in. Men en del sätter fast sig, helst precis där jag fick mitt fästingmedel. Men nu har vi fått tag på en kanonbra fästingborttagare, med snara. Jag vill ju gärna tro att de små rackarna stryps ihjäl, men tydligen är det så att det är lättare att "vrida upp dem" ur bettet. De har ju hullingar, det är därför det är så svårt att dra ut dem med vanlig pincett, det går nästan inte att bara dra dem rakt upp. Med den här så vrider man dem ett varv och då släpper de nästan automatiskt.

Sen återstår det roliga. Att döda dem. Fästingarna alltså.

Inga kommentarer: