fredag 21 maj 2010

Mörkt och trist

När jag gjorde den här bloggen så tänkte jag att man nästan kunde tycka att man ser en jätteregndroppe som slår ner. Slagregn, ni vet. Men nu börjar jag tröttna. Allt ser så mörkt och dystert ut. Jag vill ha det ljust och härligt. Jag får fundera på saken helt enkelt.

Imorse hade jag gömt mig vid skohyllan när matte skulle gå till jobbet. När hon öppnade dörren så hoppade jag fram från mitt gömställe och försvann fort som en avlöning, ut genom dörren och ut i det fria! Matte vill ju inte att jag ska vara ute när ingen är hemma och först tänkte jag göra henne till viljes så jag var lite långsam så att hon skulle kunna lyfta in mig igen. Men sen ångrade jag mig och drog iväg som om jag hade eld i svansen. Då lät hon mig vara, jag tror att hon tänkte att det var lugnt eftersom husse ändå skulle komma hem tidigt.

Jiiiihaaaa vad härligt jag ska ha det idag!

Inga kommentarer: