torsdag 13 maj 2010

Livet på landet

Nu har de fattat. Husse och matte, alltså. Idag fick jag vara ute i säkert två timmar! I början följde de efter mig men till slut fick jag äntligen lite lugn och ro att utforska omgivningarna själv. Det är ju bara helt underbart! Jag smög omkring lite på tomten och i skogen bredvid och var nästan nere på bondens åker. Det luktar så gott och känns så skönt under tassarna. Jag har jagat små flygande insekter och höll på att fånga en fågel. Men då kom matte och stänkte vatten på mig och hojtade så då var det lika bra att låta bli... 

Det här inte sista gången jag är ute, det kan jag lova! Jag längtar till i sommar för då har matte sagt att jag ska få följa med i båten. Jag har sett på min uppfödare Katarinas sida att mina storasyskon Smilla och Svante brukar åka båt. Det känns bra, då behöver jag inte vara orolig att det är läskigt. 



Miau/
Sune

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sune!
Det är jättekul att åka båt, fast man kan bli lite sjösjuk i början innan man har fått sjötassar. Sen är det bara kul och man får springa på öar och ibland, fast det gillar inte matte, vara ute heela natten.
Mjau från Smilla och Svante
PS. Matte heter också Katarina.DS