torsdag 20 maj 2010

High hopes (eller High hopp)

Matte brukar släppa ut mig när hon kommer hem från jobbet. Då har jag så bråttom ut att jag inte ens har tid att hälsa på henne. Förut så var jag så kelig på eftermiddagen att jag till och med hoppade upp i knät på henne och kurrade när hon satt på toaletten. Det har jag INTE tid med nu, för jag vill inte missa en minut av mitt nya härliga uteliv.

Igår var jag lite trött och kom in efter ett par timmar. Sen blev jag utesugen igen men trots att jag ropade och pratade och gnällde så öppnade tråkmatte inte dörren. Då tyckte jag det var lika bra att gå upp och lägga mig och sura.

Och då såg jag en sak. Matte hade öppnat fönstret i sovrummet på övervåningen... Och glömt bort att stänga det när jag kom in. Ha! Smidig som en katt hoppade jag upp i fönstersmygen och - tadaaa! - hoppade jag ner på det gröna sköna gräset. Gissa om matte blev förvånad när hon såg mig på altanen sen...

Hursomhelst så var det spännande att vara ute när det började skymma. Massa nya ljud, dofter och saker att se. Hade jag inte varit så förtjust i min lilla leksaksmus som matte lockade in mig med efter ett tag så hade jag gärna stannat ute hela natten. Men det är nog som hon säger, jag är för liten för att vara ute hela natten.

Här ligger jag i min älskade saccosäck

Miau/
Sune

Inga kommentarer: