fredag 7 maj 2010

Oj - redan fredag!

Vad kul! Jag hade fått en kommentar av mina storasyskon Smilla och Svante. Dem har jag aldrig träffat även om jag såklart vet vilka de är. Tack för att ni skrev några rader, det vore roligt att få läsa om er - var finns ni?

Ja nu har det gått några dagar sedan min kastrering. Jag mår precis lika bra som vanligt och busar lika mycket och gosar lika mycket. Det har varit skönt att få ha matte för mig själv, bara det att hon envisas med att vilja sova ända till kl 06 på morgonen. Imorse var jag pigg redan kl 04.30, men då ville hon sova vidare. Tröttmössa.

Ikväll kommer husse, det ska bli jättekul att klättra upp på hans ben, att väcka honom mitt i natten, att försöka sno hans ägg o.s.v.

Igår låg jag i mattes knä och tittade på True Blood på datorn. Det är mattes favoritprogram men hon missade det på tv och fick kolla i efterhand. Smart. Plus att datorn blir så varm och skön att ligga på (brukar försöka lägga mig där men oftast så plingar det så konstigt).

När matte tar bilder med telefonen så måste det vara ljust, 
annars blir de såhär gryniga och dåliga. 

Och så en bild på mig och lillhusse Jimmy som är tagen för ett par veckor sedan. 

Miau och trevlig helg/
Sune

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen Sune!
Matte har inte haft tid att hjälpa oss med datorn så vi har inte kunnat skriva tidigare. Men idag är hon ledig och har lämnat datorn för en stund så nu passar vi på. Vi bor ganska nära dig, faktiskt. I Skogås närmare bestämt. Det är bra här, finns massor av fåglar och humlor att titta på genom fönstren, fast matte och husse blir lite arga när vi försöker fånga det som flyger förbi. Av någon konstig anledning står det blommor i fönstren, tänk att de inte har fattat att vi måste ha utrymme när vi jagar, och det händer att någonting hamnar på golvet när vi försöker fånga ett byte. Då brukar matte skälla lite på oss och sedan kommer den där lustiga saken fram, sopborste tror vi att den heter, och så försvinner blomman och skräpet och så är allt bra igen. Och, inte minst, vi har fått lite mer plats att sitta på när vi vaktar huset. Svante tycker annars mycket om blommor, han har provsmakat nästan alla som finns här. Om han blir upptäckt brukar han bli lite blöt och då hoppar han ner och väntar tills matte och husse inte tittar längre. Sen fortsätter han! Han gillar också att laga mat, kan sitta och titta på när våra människor skalar potatis och lyckas oftast fånga ett skal eller två. Då brukar han tvätta dem i vattnet i diskhon och sedan tugga lite på dem. Sen vill han gärna torka bänken men det är ju lite svårt att få tag i trasan med tassarna så han tar den med munnen och då måste han provsmaka lite så matte lägger undan trasan under diskbänken. Men ibland så glömmer hon det och då kan han hjälpa till. Svante gillar att tugga på andra saker också, skosnören, strumpor, klätterträdet, mattfransar. Sånt får man inte göra tycker husse och matte men det är ju så gott! Smilla delar din förtjusning över ägg. Tänk att det finns så fina, runda och varma leksaker som matte och husse har. Oh, om man bara kunde få ett eget ägg att leka med. Vi har ju massor av leksaker och matte och husse brukar leka med oss varje dag, men ändå...... . De har skaffat något som är jättekul, en röd prick som far omkring över golven och upp i trappan och överallt och den brukar vi få leka med ibland. Men det är ju bara när människorna är hemma, vi fattar inte riktigt hur man gör för att få den att lysa och springa. När våra människor är borta sover vi eller leker tafatt i trappan eller med våra råttor, men vi har koll och när det börjar närma sig kväll sitter vi alltid på bordet och väntar på att människorna ska komma hem.
Nu ska vi gå och hjälpa matte med tvätten, vi är riktigt bra på att hjälpa till är hemma. Vi kan berätta mer om detta någon annan gång.
Mjauu från Smilla och Svante