måndag 8 mars 2010

Miau

Oh my, vilken helg! Började redan i torsdags med födelsedagskalas. Jag fick en fin pinne med roliga fjädrar på som jag bara ÄLSKAR att jaga och apportera, jag kan hålla på i säkert en timme!
På lördagen kom mattes pappa med sambo och hälsade på. De är kattvakt åt en annan katt och jag måste lära känna dem så att de kan passa även mig om det skulle behövas. Och precis när de åkt så kom det ännu flera gäster, däribland ett ganska litet barn. Han var jätteblyg men vågade gosa lite med mig efter ett tag.

Jag tror att jag charmade allihopa! Eller, jag är ganska säker på det.. Men en grej hände. De var ju så tråkiga och tittade på tv, det var ju nån musiktävling eller nåt. Och precis när det var som mest spännande så kände jag för att busa till det lite. Så jag tog och välte ut vattenkannan som matte ställt i fönstret bakom tv-n. Då rann allt vatten ut bland sladdarna och då blev det mörkt och tyst i hela huset! Och det hade JAG fixat - wow, liksom!
Men det gick fort att torka upp och då fortsatte de att titta lite till.

Eftersom jag busat nästan precis hela lördagen så var jag så trött, så trött igår. Det var matte också, så jag kunde ligga i hennes knä nästan hur länge som helst. Jag var så trött att jag faktiskt snarkade! Jag vaknade inte ens när jag blev uppburen till Jimmy och David. Ååååå, det var så skönt att få sova....


Idag är jag ensam hemma, och eftersom jag sov hela dagen igår så borde jag orka busa lite här hemma idag. Hehe.

Miau/
Sune

3 kommentarer:

Mimmibruun sa...

Hej Sune! Jag tycker det låter som om du och jag är ganska lika faktiskt! Jag gör mitt bästa för att röra om här hemma. Jag gillar att vara på många ställen samtidigt...jag klarar det! Matte har döpt om mig till "Excorcisten", hon säger att jag verkar "besatt" ibland. Fattar inte vad hon menar...Men sen säger hon att hon älskar mig, och pussar på mig...

Puss på nosen från syrran Ida

Katarina sa...

Wow! Way to go, superSune!

Anonym sa...

Vilken skön stil. Man skulle va katt. /S