torsdag 18 mars 2010

Dygnsrytm

Ibland förstår jag mig inte på min husse och matte. När matte kommer hem så rusar jag alltid direkt från den plats jag för tillfället befinner mig på och hälsar på henne. Hon lyfter alltid upp mig och kelar lite. Eftersom hon varit borta i flera timmar så är jag lite kelsjuk och hoppar till och med upp i knät direkt när hon sätter sig på toaletten. Sen - om jag orkar - så busar jag lite medan de lagar mat. Sedan ligger jag nästan hela kvällen i deras knän och sover, kurrar och gosar. Ibland kan det hända att jag orkar apportera lite.



Sedan följer jag med upp i sovrummet. Ibland springer jag ner och hämtar min lekpinne preciiiis när de håller på att somna - jag tycker det är så himla kul att se om de orkar leka med mig då! Ibland gör de det, men oftast inte. Då lägger jag mig bredvid mattes huvud och sover med dem hela natten.

Vad husse och matte inte riktigt verkar förstå är att jag blir PIGG när jag sovit hela kvällen och nästan hela natten. När jag hämtat min lilla leksaksmus och jagar den i deras sängar så brukar de stöna och säga att jag ska sova lite till! Vaddå - jag har ju redan sovit klart, fattar de inte det?!? Klockan fem börjar det ju bli ljust, och halv sex är det ännu ljusare. Dessutom är det ju bara någon timme kvar tills de går upp på riktigt.

Tråkmånsar.

Miau/
Sune

Inga kommentarer: