torsdag 4 mars 2010

Födelsedag!

Idag fyller jag fyra månader! Nåde matte och husse om de inte köpt nåt kul till mig. Jag har ju t ex lekt sönder en av mina pinnar, en sån skulle jag vilja ha. Eller lite räkor, kanske? Det har jag hört att katter gillar.

Jag vet till exempel att när matte var liten så hade hon en svart katt som hette Sissi. Sissi ÄLSKADE räkor. Matte hade en gudfar som hette Fredrik, och han hade ALLTID med sig handskalade räkor i en plastpåse till Sissi. Därför brukade de kalla honom för Räk-Fredrik.
Sedan, när matte hade flyttat hemifrån, hade hon en otroligt vacker kattflicka som hette DeSoto (hon var döpt efter en raggarbil!). Hon fick alltid torsknacke av Fredrik. Och han köpte alltid just nacken, för den smakar visst mest fisk. Fredrik rensade den, kokade den och lade den i en plastpåse och tog med den. Och blev självklart väldigt populär.
Däremot så kallade matte aldrig gudfadern för Torsk-Fredrik, det tyckte hon var lite taskigt.

Tyvärr lever inte Fredrik idag. Undrar just vad jag hade fått av honom. Ostron, kanske?

Inga kommentarer: