tisdag 23 mars 2010

Maken till fräckhet!

Ett snabbt inlägg såhär i skymundan. Vill bara berätta att matte och husse stängde dörren mitt framför nosen på mig imorse! Jag har då aldrig varit med på maken.

Alltså, igår kväll låg jag som vanligt hos matte och bara gosade och sov hela kvällen medan de tittade på en film. Då var ju jag pigg och utvilad när de gick och lade sig. Jag sprang ner och hämtade en av mina pinnar och tänkte att kunde lattja lite med den så att jag fick jaga av mig lite energi.
Men det slutar med att matte gömmer pinnen! Under madrassen! Jag VET ju att den är där, men kommer inte åt den. Taskigt.
Då fick jag ta till plan B. Hoppa och attackera alla små hjärtan på påslakanet. En och annan tå kommer man ju också åt då (hehe).

Då gjorde de nåt som jag inte gillar. De drog igen dörren. Med mig utanför. De stängde den inte helt men de drog igen den. Jag såg ju att den var lite öppen, men fattade inte riktigt hur jag skulle få upp den. Att det bara var att putta lite på den märkte jag inte förrän senare. Jag passade på att leka lite med mina leksaker och jama lite så att de inte skulle få nöjet att somna på en gång.
Till slut så kom jag i alla fall på att det räckte med att putta lite på genom dörren och kunde lägga mig uppe hos matte som vanligt, och sen sov vi hela natten.

Hämnden är ljuv, tänkte jag och smidde lite planer innan jag somnade. Planerna var att slå till när husse och matte är som tröttast och sover som djupast. Så vid 5-snåret imorse smög jag ner och hämtade ännu en pinne, med fina fjädrar och lite snören på. Jag smög upp i sängen, så graciöst som bara en ung turkisk van kan göra... Började lite lugnt för att öka på takten och hoppen och vips! så vaknade matte med ett ryck. Ha! Vad var det jag sa? Mig kan ingen stänga ute.
Trodde jag...

Då lyfte matte ut mig och satte ner mig utanför sovrumsdörren och STÄNGDE DEN HELT! Maken till fräckhet, va?!? Hur hade de tänkt att jag skulle komma in då? Kan ni berätta det, va? Nä, just det. Sur som ättika blev jag och gick ner och la mig den sista timmen innan deras väckarklocka ringde.
Men sen måste jag ju fjäska för dem för att få mat och vatten.

Och det ÄR ju faktiskt ganska så mysigt att få komma upp i mattes knä och hon bara gosar ner sig i min hals. I like....

1 kommentar:

Anonym sa...

Mig stänger ingen ute. Jag har lärt mig att hoppa på handtagen. Det är bara att ta ett skutt, rejält skutt. Hänga framtassarna på handtaget och i gungningen ned till trygga marken igen brukar dörren glida upp alldeles tillräckligt för att det sedan ska gå att putta. Litet tips bara. Mjau från Zelda